Keväällä koululaiset saavat todistuksen ja koostetta siitä, miten vuosi on mennyt. Ajateltiin Tussitaikureillakin kurkistaa, että minkälaisia arvosanoja asiakkaat meille todistukseen ovat laittaneet, sillä myös yritysmaailmassa on hyvä säännöllisesti pysähtyä työn arvioinnin äärelle. Sekä koko organisaationa että yksittäisenä työntekijänä pienten asioiden kanssa tuskaillessa on hyvä muistuttaa itseään siitä, mitä muut meistä ja tekemisestämme ajattelevat. Jatkuvan sisäisen arvioinnin lisäksi keräämme palautetta myös asiakkailtamme ja se lopulta kertoo parhaiten, miten meillä on mennyt.
No, miten Tussitaikureilla sitten menee asiakkaiden silmin katsottuna, eli miltä Tussitaikureiden todistus tänä keväänä oikein näyttää?
Palautteita kysellessä pyydämme asiakkailta sekä sanallista että numeroarvostelua. Numeroin (asteikolla 1-10) asiakkaat vastaavat seuraaviin kysymyksiin:
- Suosittelisitko Tussitaikurien piirrosvideota ystävällesi tai työtoverillesi?
- Millaiseksi koit yhteistyön Tussitaikurien kanssa?
Näistä molempien kysymysten keskiarvoksi tulee vuoden 2024 aikana tulleista palautteista 9,6! Ja vaikka pidentäisi tarkasteluväliä pariin vuoteen, niin luvut eivät tuosta juurikaan muutu. Aiempia palautteita löytyy esimerkiksi asiakaskokemuksista.
Vaikka numerotkin jo hivelevät taikurin mieltä, niin kaiken kruunaavat sanalliset palautteet. On mielenkiintoista huomata, kuinka niissä samat teemat toistuvat vuodesta toiseen.
Yleisesti ottaen tapaamiset ovat olleet innostavia ja aikataulussa pysymistäkin on usein kiitelty. Myös prosessimme saa kerta toisensa jälkeen kiitosta. Sen on koettu olevan uusi ja inspiroiva kokemus, joka tuo esille Tussitaikureiden ammattitaidon, luovuuden ja kyvyn kuunnella asiakkaan tarpeita. Asiakkailla on fiilis, että projekti on sujuva, joustava ja tehokas ja yhteistyö on helppoa sekä miellyttävää. Asiakkaan pienimpiäkin toiveita kuunnellaan. Prosessi onkin hioutunut niin timanttiseksi, että sen varaan on tekijänäkin helppo laskeutua.
“Piirrosvideon toteutusprosessi oli erittäin sujuva ja inspiroiva. Hyvin hiottu raami auttoi molempia osapuolia pääsemään yhteisymmärrykseen. Erittäin miellyttävä kokemus!” (Lauri Vähätalo, Tampereen yliopisto)
“Mielestäni sekä prosessi että lopputulos olivat onnistuneita. Projekti oli hyvin aikataulutettu ja selkeät stepit olivat tiedossa alusta asti. Tussitaikurien asiantuntijoiden kanssa oli miellyttävä ja turvallinen olo työskennellä. Koin, että he olivat aidosti kiinnostuneita ja innostuneita aiheesta ja halusivat päästä parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen.“ (Karoliina Rantala, Metsähallitus)
“Ammattitaitoinen tiimi, kyky kuulla/nähdä asiakas ja tarve.” (Anni Oinonen, Etelä-Savon hyvinvointialue)
”Meille oli videosta ja sen tekoprosessista paljon iloa ja oppia myös organisaation ja tiimin sisällä. Opimme itsekin prosessissa valtavasti ammattitaitoisten Tussitaikureiden tekijöiden huomassa!”
”Yhteistyö oli vuorovaikutteista ja Tussitaikureiden asiantuntijat osasivat nopeasti muodostaa kokonaiskuvan organisaation moninaisesta toimintaympäristöstä.”
Onneksi pelkkä tapamme tehdä asioita ei kerää kiitosta, vaan myös lopputuotoksiin ollaan oltu tyytyväisiä ja ne ovat vastanneet asiakkaiden toiveita. Videot ovat onnistuneet tiivistämään ja selkeyttämään monimutkaisia aiheita ja kuvitus on koettu sympaattiseksi. Videot ovat olleet hyödyllisiä esimerkiksi uusien yhteistyökumppanien kanssa palavereissa ja työpajoissa. Ne ovat parantaneet viestinnän selkeyttä ja tehokkuutta.
“Lopputulos vastasi erittäin hyvin toiveitamme ja prosessi oli tehty asiakkaalle helpoksi ja selkeäksi.” (Anna Salmi, Helsingin kaupunki)
“Hyvää palautetta (saatu videosta), monimutkaiselta tuntuva asia saatiin kuulostamaan helpolta.” (Paula Kangasniemi, Keräämö)
”Video on ihastuttanut laajasti ja siitä on innostuttu.”
”Video on saanut positiivista palautetta, jopa aplodeja!”
”Sitä on kehuttu selkeäksi ja avaavan melko monimutkaistakin aihetta ymmärrettäväksi.”
Välillä arkisen aherruksen lomassa meinaa unohtua nostella omaa häntää sen merkiksi, miten valtavasti osaamista Tussitaikureilta löytyykään. Näiden pohjalta jokainen taikuri saa kyllä asettaa taikurihatun päähänsä ja kantaa sitä ylpeänä. Ja toisaalta täytyy heittää myös vastapalloon kiitosta asiakkaillemme. Miten voisikaan olla itse innostumatta aiheista, kun asiakkaat ovat itse niin fiiliksissään siitä, mitä pääsevät maailmalle kertomaan? Innostus ja hyvä fiilis tarttuu puolin ja toisin!
Lopuksi vielä erityisen iso kiitos ja kumarrus kaikille teille asiakkaille, jotka näette vaivaa ja annatte meille palautetta. Se auttaa meitä jaksamaan ja kasvamaan, huomaamaan se hyvä, jota kannattaa ylläpitää ja kirittää tekemään entistä timanttisempia videoita. KIITOS!