Piirrosvideoiden
käyttötarkoitukset
Piirrosvideoita käytetään moniin erilaisiin tarkoituksiin. Tälle sivulle on koottu niistä tärkeimmät.
Piirrosvideoita käytetään moniin erilaisiin tarkoituksiin. Tälle sivulle on koottu niistä tärkeimmät.
Piirrosvideo on mainio keino esitellä tuotteita ja palveluja havainnollistavalla, viihdyttävällä sekä tiiviillä tavalla. Se sopii erityisen hyvin tuotteisiin ja palveluihin, joihin liittyy jokin monimutkaisempi logiikka tai kokonaan uusi tapa toimia. Tavoitteena on saada katsoja oivaltamaan, että tuote tai palvelu on juuri se ratkaisu, jota hän on etsinyt.
Lue lisääYrityksen esittely kannattaa toteuttaa piirrosvideona, kun haluat kertoa yrityksestäsi maanläheisellä ja selkeällä tavalla. Persoonallinen ja ihmisläheinen video auttaa erottumaan massasta. Sen avulla on helppo lähestyä asiakkaita, sidosryhmiä tai vaikkapa rahoittajia. Yritysvideo voi avata myös yrityksen arvomaailmaa ja tavoitteita.
Lue lisääPiirrosvideoista on tullut tärkeä tapa viestiä yhteiskunnallisesti merkittävistä asioista. Julkishallinto ja järjestöt käyttävät niitä esimerkiksi tiedottamiseen ja keskustelun herättämiseen. Monet tutkimusorganisaatiot kertovat piirrosvideoilla myös tutkimustuloksistaan ja niiden yhteiskunnallisesta merkityksestä.
Lue lisääHankevideoilla kerrotaan yleisimmin hankkeen tuloksista, mutta niitä käytetään myös hankkeen tavoitteista viestimiseen jo hankkeen alkuvaiheessa. Joskus hankevideoita käytetään myös hakemuksen tukena. Hankkeen budjettiin kannattaakin jo hakuvaiheessa varata rahaa hyvälle viestinnälle.
Lue lisääYmmärtääkö isoisäsi mitä sinä tutkit? Onko kollegasikin kysymysmerkkinä kun kerrot mitä teet? Tiedettä popularisoivilla tai tutkimustuloksia tiedeyhteisölle esittelevillä videoilla tarkoituksena on kertoa monimutkaisesta aiheesta helposti ymmärrettävällä tavalla parissa minuutissa.
Lue lisääYrityksen sisäisessä viestinnässä on tärkeää, että kaikki saavat sisällöllisesti yhtenäisen viestin. Tämä on haastavaa, jos viesti kulkee esimiesten välityksellä, mutta videon avulla viesti pysyy varmasti aina samana. Puheen ja piirrettyjen kuvien yhteispeli saa myös viestin jäämään hyvin mieleen.
Lue lisääMiten saat tärkeän viestisi päättäjien korviin? Miten vaikutat suuren yleisön mielipiteeseen? Tiiviys ja oivaltavuus ovat silloin valttia, eikä useimmiten pienestä räväkkyydestä tai huumoristakaan ole lainkaan haittaa.
Lue lisääEri kanavissa toimivat erilaiset videot. Sosiaalisessa mediassa lyhyt video ja napakka viesti ovat valttia. Myös videon kuvasuhde kannattaa valita kanavaan parhaiten sopivaksi. Pitkästä piirrosvideosta voidaan leikata eri somekanaviin räätälöityjä versioita.
Lue lisääPuhelinnumero: 050 371 2767
Sähköposti: tiedustelut@tussitaikurit.fi
Jos olet kiinnostunut videon tekemisestä, lähetä meille yhteydenottopyyntö alla olevalla lomakkeella. Voit myös soittaa tai lähettää suoraan sähköpostia. Puhelimeen vastaa myyntipäällikkömme Krista Engström.