Aloittelijan opas
Aloittelijan oppaassa videoiden levittämiseen keskitytään perusstrategioihin ja vaiheisiin, jotka auttavat sinua saamaan videosi näkyville mahdollisimman laajalle yleisölle.
Aloittelijan oppaassa videoiden levittämiseen keskitytään perusstrategioihin ja vaiheisiin, jotka auttavat sinua saamaan videosi näkyville mahdollisimman laajalle yleisölle.
Digitaalinen markkinointi tarjoaa organisaatioille joustavan ja kustannustehokkaan tavan rakentaa suhteita asiakkaisiin ja muihin sidosryhmiin sosiaalisen median, sähköpostimarkkinoinnin ja muiden kanavien kautta. Digitaalisen markkinoinnin avulla voit tavoittaa laajan yleisön, mutta se mahdollistaa myös tarkan kohdentamisen esimerkiksi demografisten tietojen, kiinnostuksen kohteiden ja käyttäytymisen perusteella.
Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja alustat tarjoavat tarkkoja mittaustuloksia ja analytiikkaa reaaliajassa. Digitaalinen markkinointi on usein kustannustehokkaampaa kuin perinteiset markkinointimenetelmät.
Tunne kohdeyleisösi
Tutki ja ymmärrä kohdeyleisöäsi: Kun tiedät kenelle sisältösi on suunnattu, voit räätälöidä viestisi ja valita oikeat kanavat sen levittämiseen.
Valitse oikeat alustat
YouTube on suosituin alusta videoiden jakamiseen. Varmista, että kanavallasi on selkeä fokus ja että se heijastaa brändiäsi ja sisältöjäsi. Käytä selkeitä, informatiivisia ja houkuttelevia otsikoita ja kuvauksia, jotka sisältävät relevantteja avainsanoja.
Sosiaalisen median alustoja ovat esimerkiksi Facebook, Instagram, X (entinen Twitter), LinkedIn ja TikTok. Valitse alustat, joilla kohdeyleisösi viettää eniten aikaa. Esimerkiksi TikTok on erityisen hyvä lyhyiden, viihdyttävien videoiden jakamiseen nuoremmalle yleisölle.
Optimoi videosi SEO
Tee hakukoneoptimointia. SEO tulee sanoista Search Engine Optimization. Sisällytä relevantteja avainsanoja videon otsikkoon, kuvaustekstiin ja tageihin parantaaksesi videoidesi löydettävyyttä YouTubessa ja hakukoneissa. Luo houkutteleva ja kuvaava pikkukuva (thumbnail), joka kannustaa klikkauksiin. Kirjoita selkeä ja informatiivinen otsikko sekä kuvaus, joka sisältää avainsanasi.
Luo laadukasta sisältöä
Tussitaikurit huolehtivat tästä puolestasi:
Varmista, että videosi tarjoavat arvoa yleisöllesi, panosta hyvään äänen- ja kuvanlaatuun ja suunnittele videoidesi viesteistä selkeitä, kiinnostavia ja johdonmukaisia.
Käytä sähköpostimarkkinointia
Jaa videoitasi sähköpostilistallasi ja kannusta tilaajiasi jakamaan niitä eteenpäin. Voit hyödyntää viesteissäsi ja muissa materiaaleissa myös Tussitaikureiden videoiden stillkuvia.
Tee yhteistyötä ja käytä influencer-markkinointia
Etsi mahdollisuuksia tehdä yhteistyötä omien sidosryhmiesi, muiden sisällöntuottajien tai vaikuttajien kanssa saavuttaaksesi uusia yleisöjä.
Mittaa ja analysoi
Käytä analytiikkatyökaluja, kuten YouTube Analyticsia, seurataksesi videoidesi suorituskykyä ja oppiaksesi, mitä yleisösi arvostaa.
Ole johdonmukainen
Luo ja ylläpidä säännöllistä julkaisuaikataulua. Johdonmukaisuus auttaa saavuttamaan lisää yleisöä ajan myötä.
Kehota toimintaan
Lisää videoihisi kehotuksia toimintaan (CTA = Call To Action), kuten “Lue lisää verkkosivuiltamme”, ”Tilaa kanava” tai ”Jaa video”.
Ole kärsivällinen ja sinnikäs
Videoiden levittäminen ja yleisön rakentaminen vaatii aikaa, kärsivällisyyttä ja jatkuvaa työtä.
Aloita näillä perusvaiheilla ja ole valmis oppimaan ja sopeutumaan matkan varrella.
Digitaalinen markkinointi ja videoiden levittäminen kehittyvät jatkuvasti, joten pysy ajan tasalla uusista trendeistä ja parhaista käytännöistä.